2010. május 20., csütörtök

Jobban

Most már jobban van Aliz, már nem kell adni a szirupot és sokkal nyugodtabb és lehet vele játszani, beszélgetni, mert jó kedvű.
Sajnos pótláshoz kellett folyamodjunk, mert nem elég az anyatej és elégé fáj a szoptatás. Sokszor már nem tudom, hogy mit csináljak, mert annyira fáj, de nem akarom feladni, abbahagyni, mert mindenhol azt hallani, hogy a legjobb az anyatej és az az igazság, hogy a pénztárcánknak is kedvezőbb lenne.
Szóval, ha van valakinek valamilyen hasznos tanácsa, megtapasztalása nagyon szívesen fogadom:)

Ma voltak vendégeink. Már nagyon vártuk őket. A testvérem volt itt a barátnőjével Magyarországról. Még nem látták Alizt és alig tudtak betelni vele.
Nagyon jó volt együtt lenni és beszélgetni.














9 megjegyzés:

  1. Ez attol is fugg mi faj?Ha a melledd s nem a bimbo, a mellre nagyon jo a reszelt nyers krumpli borogatas.

    VálaszTörlés
  2. Szia!
    A helytelen testartása Aliznak feléd okozhatja azt, hogy nem jól kapja be a mellbimbót így fájdalmassá válik a szoptatás. Mellrehelyezésnél nagyon kell figyelni, hogy egész nagyrészt kapjon be a bimbó udvarból is. Én 3-at szoptattam a legkisebbem sajnos nem volt hajlandó megtanulni rendesen így sokat küszködtem a fájdalommal én is.
    Nálunk lehet kapni Garmastan kenőcsöt ami gyógynövényes az nekem sokat segített. Hideg vizes borogatást ne alkalmazz, az apasztja a tejet. Remélem tudtam egy kicsit segíteni :)

    VálaszTörlés
  3. Ah es a tejet nagyon jol szaporitja az ananasz konzerv leve!

    VálaszTörlés
  4. Javaslom a bimbóvédőt, szülés után, én egy hónapig használtm, iszonyuan fájt a szoptatás, de ez segitett, és a legfontosabb, minnél többet legyen mellen, mert csak igy gyül a tejed,ne add fel, ha eddig elég volt neki, az azt jelenti van tejed, de ha most adsz neki pótlást, ez azt eredményezi majd, hogy kevesebb tejed lesz, mert kevesebbet fog szopni, és kevesebb tej fog termelődni, és egyre kevesebb, mig teljesen el nem apad. Biztos nehéz lesz amit én tanácsolok, de ha kell tedd óránként mellre, vagy fejd napont többször, nekem a gyakori szoptatás hozta meg az eredményt. Volt olyan hogy egy óra mulva mérlegre tettem, és 0 grammot szopott, elkeseredtem, de nem kellett volna, mert 6 hónapig kizárólag szopott, se viz se tea, és gyönyörüel fejlődött, sokan óriásbabának hivták. Végülis 16 hónapig szoptattam Petit, és áldás volt minden nap.Arra gondolok, hogy azért csökkent a tejed, mert betegen nem tudott annyit enni, igy a melled kevesebbet termelt, de ha most nem adsz pótlást, és pár napig amennyit csak tudod mellen tartod, vissza fog gyülni a tejed, mert ez igy működik, amennyi a kereslet annyi a kinálat. Sok erőt, és kitartást.

    VálaszTörlés
  5. Láttam hogy cumiztatod is... legalábbis képet láttam róla. Azt jó lenne jól eltenni. Írok neked mailt.

    VálaszTörlés
  6. Köszönöm a hasznos tanácsokat!Jól el fogom őket raktározni.
    Iri: Azt már hallottam hogy a köménytea tej gyűjtő, de az ananász konzerv levéről még nem hallottam, kipróbálom, köszönöm!
    Emese:Én is azt használok valamilyen kenőcsöt, remélem, hogy nemsokára a hatását is fogom érezni.
    És megpróbálok odafigyelni a testtartásra is, még sok mindent kell tanulnom.
    Andrea: Sajnos nem vagyunk egyformák...Én is próbáltam és próbálok minél többet szoptatni és se szerettem, hogy a tápszerhez kellett folyamodjunk, de a baba nem lakott jól este és nagyon sokat sírt. Mióta este megissza az adag tejport, átalussza az éjszakát aminek nagyon örülünk, főleg a férjem:)
    Anna: Miért ne használjak cumit?Én úgy vettem észre hogy nagyon megnyugtatja.És fejlődés lélektanból is úgy tanultuk, hogy a gyerek ki kell élje ezt a szükségletét, persze ez csak pszichológia, meg Freudi elméletek:)))
    Várom leveled...

    VálaszTörlés
  7. Én is csak ismételni tudom amit a legtöbben mondtak, és alátámasztom a tapasztalatommal, nálunk is volt minden, de 20 hónapig szoptattam a kislányomat, és ez annak volt betudható, hogy nem adtam fel amikor kicsit elapadt a tejet( kicsit, volt hogy semmi sem volt), de ha rátettem minden fájdalom ellenére többször, akkor lett.
    És cumi főleg ha ilyen gond van semmiképp, mert valóban kiéli rajta az ösztöneit és nem lesz kitartó amikor a cicidből kell szopjon. Nálunk volt 2 napig és elvettük tőle, mert nem akart szopizni . Az a természetes ha az anyamellen nyugszik meg. Láttam van aki bimbóvédőt ajánlott, ha használsz nagyon figyelj, hogy milyet , mert van amelyik többet árt, én egyedül a NUK-osra tudom mondani hogy nagyon jó, és nagy segítség volt.
    Bocsi, hogy így ismeretlenül írtam, de tudom, hogy ilyenkor kevésen múlik, hogy hogy dönt az ember leánya.
    Az sem tragédia ha nem szoptatsz, akkor se törj el, ha nem jön össze, nagyon jó tápszerek vannak,és azért már szopizik egy ideje, az immuntestecskékből bőven kapott.

    Sok sikert és jó babázást!! Nagyon édi a kis Alízod.

    VálaszTörlés
  8. Az Inka kávé szerintem az egyik legjobb ha már tejtermelői praktikák is szóba kerülnek:)

    VálaszTörlés
  9. Köszönöm a jó tanácsokat.
    Most már minden rendbe van,visszakerülünk a régi kerékvágásba.Egy napot szüneteltettem a szoptatást, addig a pompát használtam és most már nem fáj, úgyhogy nagyon megkönnyebbültem.
    A cumival kapcsolatban annyit írnék, hogy nem vettem észre hogy befolyásolná a szoptatást, sőt, sokszor nem tudom elaltatni anélkül, nagyon megnyugtatja.

    VálaszTörlés