2010. február 22., hétfő

Egy jó befejezés és egy jó kezdés...

Nagyon jó befejezése volt a hétnek, úgyanis Zilahon voltunk vasárnap. Nagyon áldásos alkalom volt, úgy délelőtt mint délután és nagyon örültem annak, hogy annyian elmentek. Mi is már ott voltunk még fél öt előtt és alig kaptunk helyett.
A jó kezdet pedig az volt, hogy a tegnap lánykörön voltam. Elég sokat gondolkoztam, hogy mi legyen a téma. Sokszor olyan dilémmába vagyok, hogy vajon mi lehet az a téma ami mindenkit érdekel, de ne legyen elcsépelt, ne legyen unalmas...végül az alkalmazkodásra esett a választás. Inkább kérdéseket írtam össze, amit szerettem volna közösen megbeszélni, igaz ez még nem megy valami gördülékenyen, de remélem, hogy majd belejönnek:)
Végül a a Róm. 12 részt tanulmányoztuk mint egy fajta használati utasitást arra, hogy életünk alkalmazkodjon Isten elvárásának, tetszésének.
Számomra az volt az üzenet, hogy Isten világosan kijelenti, hogy hogyan "alkalmazkodjuk" a világhoz: ne igazodjatok a világhoz, hanem változzatok meg értelmetek megújuléséval, hogy megítélhassétek mi az Isten akarat, mi az, ami jó, ami neki tetsző és tökéletes(Róm.12: 2), hogyan alkalmazkodjunk a gyülekezethez: Mert a nekünk adatott kegyelem szerint különböző ajándékaink vannak, eszerint szolgálunk is, ha profétálás adatott, akkor a hit szabályai szerint profétáljunk, ha valamilyen más szolgálatot adott, akkor abban a szolgálatban munkálkodjunk, a tanitó a tanitásban, a buzditó a buzditásban, az adakozó a szerénységben, az előljáró igyekezettel, a könyörülő pedig jókedvvel.(Róm. 12: 6-8).
Úgyanebben az igerészben megtaláhatunk számos olyan kijelentést, hogy milyen kell legyen életünk, magatartásunk ahhoz, hogy Istenek tetsző legyen az.
Minden kijelentést, ha kérdésé formálsz és felteszed magadnak, hogy mennyire nyilvánulnak meg a különböző dolgok az életedben, vajon elégedett leszel az eredménnyel?!
  • képmutató-e a szeretetem?
  • iszonyodok a gonosztól?
  • ragaszkodok a jóhoz?
  • meg van-e bennem a megfelelő testvérszeret és tiszteletadás?
  • fárdhatatlan vagyok a szolgálatban?
  • kitartó vagyok a nyomorúság idején?
  • állhatatos vagyok az imádkozásban?
  • gyakaorolom-e eleget a vendégszeretet?
  • átkozom vagy áldom azokat akik engem átkoznak?
  • örülök az örülökkel illetve sírok a sírokkal?
  • egyetértésben élek a körülöttemvalókkal?
  • jóval fizetek a jóért?
Sajnos, nem tudtam minden kérdésre igennel válaszolni, sőt, sajnos több volt a semleges választ, de olyan jó az a tudat, hogy Isten türelmes és képes megváltoztatni.
Kivánok mindenkinek Istennel megélt, áldott hetet!!!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése